(Preluare Incisiv de Prahova):

Premierul desemnat Ludovic Orban ca politician respectabil are si dansul scheleti in dulapuri bine dosite de catre institutiile abilitate ale statului, scheleti despre care cu siguranta dansul cunoaste dar ca politician cu experienta stie ca nu ar fi de dorit sa i se aminteasca, sa isi aminteasca despre aceste aspecte din trecutul sau.

Deci politicianul respectiv cand detinea functia de demnitate publica de ministru al Ministerului transporturilor, perioada 2007 -2008, a decis   intr-un moment de “responsabilitate” sa efectueze un control la CNADNR, compania nationala de drumuri, pentru a afla adevarul despre afacerea Bechtel in Romania.

Controlul a fost initiat prin mandatul de control nr.798/LO/25.02.2008, cu putere de ordin si de act administrativ, s-a derulat in perioada 21.02.2008 – 18.04.2008, fiind numita o echipa de profesionisti ca membrii ai comisiei in cauza formata din urmatoarele persoane:  Gabriel Stefanescu dir gen DGMC – MT, care dupa finalizarea controlului a mai stat putin in minister dupa care l-a parasit spre zone mai putin discutabile; Niculina Cristea sef serviciu DGIAC – MT; Cristina Arjocan sef serviciu DGEB – MT; Titus Giurcaneanu consilier superior DGITR – MT, iar semnarea acestuia dupa finalizare a mai introdus doua persoane din conducerea de la accea vreme a CNADNR cum ar fi Dorin Debucean – dir.general din 18.042008, anterior fusese dir.general Mihai Grecu si Ionut Laurentiu Masala – dir. financiar.

Obiectivele actului de control erau cu privire la a se constata existenta de abateri de la prevederile legale in vigoare, respectiv : – verificarea modului de derulare al contractelor de executie si consultanta la obiectivul „Autostrada Braşov-Cluj-Borş ”; – verificarea modului de efectuare a platilor pentru lucrarile realizate contractual; – verificarea modului de indeplinire a masurilor dispuse prin controalele anterioare si identificarea deficientelor in consecinta etc…

Evident ca in timpul actiunii de control au fost solicitate factorilor responsabili din cadrul CNADNR o serie de date si informatii cu referire concreta la obiectivele mandatului de control, solicitandu-se referinte, clarificari si precizari, puncte de vedere referitoare la contractul de executie al autostrzaii Brasov-Cluj-Bors, de la Serviciul Informatii Clasificate si Probleme Speciale, de la Directia Generala Juridica – dir. Alin Goga, foarte vocal pe televiziuni in anii trecuti dar despre acest control nu a suflat nicio vorba, respectiv alte departamente ale MT.

Actul de controlul a fost finalizat undeva prin luna mai 2008, dupa 10.05.2008, act ce a fost inaintat ministrului transporturilor de atunci, actualul premier desemnat Ludovic Orban cu toate constatarile efectuate si observatiile/masurile oportune desprinse a fi aplicate, document ce ar fi trebuit printre altele sa devina act de sesizare al organelor si institutiilor publice abilitate a intreprinde demersurile legale in consecinta!

Ce constatam post factum este ca despre un astfel de document de interes public cu o singura exceptie din iunie 2008 – http://www.autostrada-transilvania.ro/articole/inf_cj/inf_15.htm, nu s-a relevat nimic in spatiul public si nici organele de urmarire penala nu au comunicat ceva despre vreun demers instututional in contextul controlului generat printr-un mandat al ministrului transporturilor de la aceea vreme. Dar in timp am constata o serie de dezbateri publice cu privire la disfunctii cu privire la derulalrea contractului Bechtel in Romania, dar despre consemnarile echipei de control sus citate nimic, nu s-a vorbit etc…

Oare stie cineva motivele ascunse ale inexistentei publice de referinte despre controlul respectiv si cine a dorit sa acopere rezultatul documentului respective? Poate astazi cineva din institutiile publice de referinta ale statului va cerceta stadiul actului de control efectuat in 2008 cu privire al neregulile de derulare ale contractului incheiat de catre Guvernul Romaniei cu compania americana Bechtel, privind proiectarea si construirea autostrazii Brasov-Cluj-Bors…..

Poate va raspunde si actualul premier desemnat Ludovic Orban pe acest subiect, respectiv poate vor pune intrebari si parlamentarii in comisiile de audiere a viitorilor membrii ai cabinetului Orban despre situatia actului de control anterior referit pentru aflarea adevarului si eliminarea suspiciunilor de ascundere a deficientelor contractuale mentionate.

Astfel, scheletii din diverse dulapuri ai premierului desemnat de azi pot prinde viata si urmarile ar trebui sa fie cunoscute de intraga societate civica din Romania, pana la validarea acestuia in importanta functie de interes public major.

Ca o simpla constatare amara. Informatia de Cluj publica, la 09 iunie 2008, articolul „Afacerea Autostrada Transilvania puricată de Ministerul Transporturilor” semnat de Anca unde se semnalau grave nereguri semnalate de echipa de control pe Tronsonul 2B.

La vremea respectiva, CNADR a dat un drept la replica conform caruia cele publicate face parte dintr-un „Proiect al Actului de Control” si nu este Raportul Final – neputand nega realitatile prezentate si dezvaluite.

“Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A.
Drept la Replică
09 Iunie 2008
Informaţiile prezentate în articolul „Afacerea Autostrada Transilvania puricată de Ministerul Transporturilor” semnat de Anca Giurgiu şi publicat astăzi 09 iunie 2008, sunt prezentate tendenţios şi ne exprimăm dezaprobarea faţă de gestul ziarului pe care îl conduceţi de a prezenta informaţii denaturate cititorilor dumneavoastră.
Astfel, controlul pe care comisia Ministerului Transporturilor l-a efectuat la CNADNR prin Mandatul de Control 798/LO/25.02.2008 nu a fost finalizat, în prezent existând doar un „Proiect al Actului de Control”. După analizarea proiectului se va formula un raport final care va fi prezentat conducerii Ministerului Transportului.
Direcţia Comunicare
Ştefan Sebastian SZOBOTKA

10 iun”

Ulterior s-a instaurat OMERTA, exact ca în organizațiile de tip mafiot, RAPORTUL final de control fiind “pitulat” printre scheletii din dulapurile bine dosite de catre institutiile abilitate ale statului si ale noului premier “desemnat”. Va mai mira desemnarea acestuia in aceasta functie? (Ec Adrian Radu).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here