(Preluare National – Catalin Tache):

”Șoc la CCR : Magistrații, pensii de serviciu! MApN și MAI, pensii speciale” titram ”lovitura” din 8 noiembrie. Atunci când dezvăluiam de ce judecătorii Curții Constituționale au amânat pentru a treia oară succesiv luarea unei decizii definitive cu privire la contestarea delicatei problematici legislative a impozitării cu 85 la sută a pensiilor speciale mai mari de 7.000 de lei. Iar noul termen stabilit de CCR, cel de 10 decembrie, arată că judecătorii CCR așteaptă trecerea alegerilor parlamentare, după cum i-ar fi sfătuit intens chiar ”oamenii președintelui”.

Vor mai reuși oamenii președintelui să se impună la CCR?

Totul în urma unor negocieri subterane prin care mesagerii lui Klaus Iohannis ar fi bătut palma pentru ca decizia CCR să stabilească o limită clară între viitoarele pensii de serviciu și pensiile speciale. Astfel că se intenționează ca doar magistrații să rămână posesorii râvnitelor pensii de serviciu. Ceea ce înseamnă implicit că procurorii și judecătorii nu vor fi afectați financiar  de viitoarea decizie a Curții Constituționale. În schimb, cadrelor din Ministerul Apărării Naționale și Ministerul Afacerilor Interne li se pregătește un ”ghinion” de zile mari. Pentru că declararea pensiilor acestora drept unele speciale duce automat la impozitarea lor drastică! Iar ”valurile” create de dezvăluirea ”NAȚIONAL” au dus la adâncirea și mai accentuată a ”faliei” care separă cele două grupări distincte de judecători constituționali care s-au ”repoziționat” pe problema pensiilor celor din sistem. Miza fiind una cu atât mai mare, cu cât se ia în calcul și o nouă Lege a pensiilor militare. Astfel că decizia CCR reprezintă ”borna” după care se va orienta viitorul proiect legislativ ce urmează a fi ”pus în transparență” la începutul anului viitor.

Decizia nr.20/02.02.2002 !

Ieșirea publică fără precedent a ministrului Nicolae Ionel  Ciucă, imediat după dezvăluirile din ”NAȚIONAL” nu a făcut decât să agite și mai mult apele tulburate de informațiile privind sacrificarea militarilor pe ”altarul” magistraților. Mai ales că formularea ministrului – ”în mandatul meu nu voi permite atragerea Armatei Române în jocurile politice” – nu a făcut decât să întărească varianta de lucru că ”se pregătește ceva”.

Decizia așteptată cu sufletul la gură de cadrele MApN și MAI!

De asemenea, coincidență sau nu, a fost ”reactivată” acum și o decizie mai veche a chiar Curții Constituționale. Este vorba despre Decizia nr. 20/02/02.2002, una care ar fi putut tranșa încă din anul 2011controversa desființării pensiilor militare în acel an de către ”regimul Băsescu”. Iar spiritele din sistem se inflamează pe zi ce trece, susținătorii variantei ca judecătorii CCR să țină cont de această Decizie din 2002 fiind tot mai mulți și mai vocali. Ei susținând că ”Decizia stabilește negru pe alb faptul că pensiile militare nu pot fi desființate și nici afectate, acestea neconstituind nicidecum un privilegiu, ci o compensare a unor interdicții și restrângeri de drepturi fundamentale și constituționale. Situație cu care se confruntă în egală măsură două categorii de cetățeni români, mai exact militarii și magistrații”. Iată însă că în curând cele două categorii se pare că vor avea un tratament diferențiat, cel puțin după pensionarea lor.

Cine le răspunde?

Drept urmare, ”grosul” militarilor încearcă în aceste zile să atragă atenția asupra problemei cu care se confruntă. Și bine ar fi, ținând cont barem de actualele ”focare” de nemulțumire din sistem, să le și răspundă cineva la următoarele cinci întrebări :

”1. De ce noi, militarii, nu am știut de acea Decizie nr.20/02.02.2002 în anul 2011, atunci când au fost efectiv desființate pensiile militare de stat?

  • De ce colectivul CCR din 2011 nu a făcut uz de propria Decizie anterioară, pentru a rezolva astfel miile de sesizări privind desființarea pensiilor militare de stat, în anul 2011?
  • Cum va reacționa acum sistemul, constatat fiind la acest moment că Legea nr. 119/2010 care a desființat pensiile militare de stat a fost adoptată și aplicată cu încălcarea flagrantă a Deciziei nr. 20/02.02.2002 a CCR, în ceea ce privește pensiile militarilor. Ceea ce echivalează cu încălcarea și subminarea ordinii constituționale de către Parlamentul și Guvernul de la acea vreme, precum și de către instituțiile statului care au aplicat legea menționată.
  • Ce se întâmplă din punct de vedere al legalității, cu deciziile de pensii emise în baza unei legi care a fost adoptată și aplicată în mod ilegal, respectiv cu încălcarea Decizie nr. 20/02.02.2002 a CCR?
  • Cum va reacționa Armata care are obligația să intervină ferm în baza Art. 118(1) din Constituția României, pentru apărarea democrației constituționale? Încălcată flagrant între anii 2011 – 2016 de cel puțin două puteri în stat și de o serie de instituții vitale pentru democrație prin nerespectarea Deciziei nr.20/02.02.2002”.

Care pe care!

După cum dezvăluiam pe 8 noiembrie, oamenii președintelui au apucat deja să dea asigurări la Palatul Cotroceni că dispun de majoritatea necesară, fie ea și una ”la mustață”, pentru ca judecătorii CCR să ia decizia prin care doar pensiile magistraților rămân beneficiarii unor pensii de serviciu intacte. Ceea ce, fără putință de tăgadă, i-ar fi asigurat lui Klaus Iohannis consolidarea ”parteneriatului strategic” cu cea mai puternică forță a României zilelor noastre, cea formată din procurori și judecători. Numai că informațiile de ultimă oră intrate în posesia noastră arată că la CCR ”încă se joacă”, mai ales dacă unul dintre judecători se va dovedi un adevărat om de onoare și își va ține cuvântul dat… Cel al punerii în discuție în cadrul următoarei ședințe a Deciziei n2.20/02.02.2002. Ceea ce ar putea arunca apoi cu totul în aer tranșarea problemei pensiilor militare. Astfel că pe 10 decembrie este ”care pe care” la CCR!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here