(Preluare National – Catalin Tache):

La doar câteva zeci de ore după ce dezvăluiam ”planul nebun” al lui Raed Arafat, cel care și-a securizat din nou postul de secretar de stat, prin comanda a încă 100 de milioane de doze de vaccin de pe stocul marilor companii americane, propaganda operativă s-a pus în mișcare. Așadar, dacă tot le-am stricat ”surpriza”, deja ”goarnele” sistemului sanitar s-au repezit să anunțe public declanșarea Valului 6. Astfel că, transformat într-o simplă ”unealtă” prin ”oferta de nerefuzat” de a face tandem președinte – premier cu ”prostănacul” Mircea Geoană, ministrul Sănătății, Alexandru Rafila a semnat deja Ordinul de a se reveni la ”raportarea zilnică” a ”cifrelor morții”. Cele care au terorizat întreaga populație a României timp de aproape doi ani.

Însă nu doar marile companii Big Pharma occidentale vor beneficia din plin de ”haosul generalizat” care va fi reinstaurat în sistemul sanitar românesc. Dar și așa numita ”G6”, adunarea rectorilor facultăților de Medicină. Grupare care deja a declanșat un adevărat ”puci” al sistemului sanitar, prin care oamenii rectorilor vor prelua comanda managerială și medicală a tuturor spitalelor vizate din România!

Alexandru Rafila, tot mai neputincios

”Staborul” din 7 iulie

UMF ”Carol Davila” produce și ”cadre”, nu doar medici

Iar decizia ca profitând de declararea oficială a ”revenirii” pandemice și de ”bulibășeala” administrativă inerentă, ”greii” din ”frăția rectorilor” au ”bătut palma” pe împărțirea noilor sfere de influență din sistemul sanitar cu ocazia întrunirii Senatului U.M.F. ”Carol Davila” din București, din data de 7 iulie. Pretextul fiind adoptarea Hotărârii nr. 7 cu privire la ”aprobarea propunerii de actualizare a calendarului de desfășurare a concursurilor de ocupare a posturilor didactice și de cercetare, Sesiunea II, 2021 – 2022(Anexa 1)”. Ca și ”aprobarea propunerii de acordare a Titlului de Doctor Honoris Causa Dlui. Prof. Dr. Med. Friedrich Paulsen, Institutul de Anatomie Clinică și Funcțională, Friedrich Alexander – Universitat Erlangen – Nurnberg (Anexa 4)”. Dar unde de fapt s-a discutat, la adăpostul acestei întruniri, despre planul prin care rectorii membri ai ”G 6” să preia controlul tuturor spitalelor ”care contează”, din punct de vedere financiar și al influenței. ”Senatul” urmând a deveni astfel ”unica pepinieră” de cadre de conducere pentru toate spitalele clinice din România. Ceea ce înseamnă nu doar un izvor nesăcătuit de funcții de conducere, dar și bani, bani și iar bani…

Vin miliardele din PNRR!

Nu toate spitalele stau să cadă...
Nu toate spitalele stau să cadă…
… banii din PNRR pentru viitoarele spitale, o miză de miliarde

Și uite cum înțelegerea sceretă de la ”staborul G6” a dus la punerea într-o ”transparență” de nu știu nici inițiații sistemului sanitar de ea a Ordonanței de Urgență – care o fi urgența în această vacanță??? – pentru modificarea și completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății. ”Fumigena” aruncată în ochii eventualei opinii publice care ar fi avut ”tupeul obraznic” de a combate Ordonanța de Urgență fiind tot ”PNRR”-ul: ”Luând în considerare faptul că Ministerul Sănătății, în calitate de coordonator de reformă s-a angajat în implementarea Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta C12 SĂNĂTATE, prin trei reforme principale, care includ reforma managementului serviciilor de sănătate, precum și faptul că această reformă are jaloane și ținte care includ revizuiri legislative în semestrul 1, 2022 și creșterea capacității de formare profesională în acest domeniu. Având în vedere faptul că neîndeplinirea jaloanelor și țintelor unei componente sau subcomponente a PNRR atrag după sine periclitarea întregului plan, ceea ce ar aduce grave prejudicii, cu efecte pe termen lung asupra dezvoltării economice a României, Întrucât elementele din acest proiect de act normativ vizează un interes public și constituie o situație extraordinară, a cărei reglementare nu poat fi amânată, impunând adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanței de urgență, pentru reglementarea unor aspecte care să facă posibilă implementarea reformei managementului serviciilor de sănătate conform obiectivelor, jaloanelor și țintelor prevăzute în PNRR, În temeiul art.115 alin (4) din Constituția României , republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță”…

De ce se modifică articolul 176!

Numai că, din toată ”poleiala” cu care este împachetată Ordonanța, structura contrainformativă care a avut curajul să ”disece” informația strict din punct de vedere al intereselor majore ale statului român a reținut ca o ”reală vulnerabilitate” strict modificarea articolului 176… De fapt acesta fiind adevărata și singura țintă a membrilor ”G6”…

”4. La articolul 176, alineatul (2) se modifică și vor avea următorul cuprins:

„(2) În vederea ocupării prin concurs a funcției de manager persoană fizică sau reprezentant desemnat de managerul persoană juridică, candidatul trebuie să fie absolvent al unei instituții de învățământ superior medical, economico – financiar sau juridic, să aibă cel puțin 5 ani vechime în specialitatea studiilor și să îndeplinească una dintre următoarele condiții:

  1. să fie medic specialist sau primar în specialitatea Sănătate publică și management;
  2. să fie absolvent al unui masterat sau doctorat în management sanitar sau managementul serviciilor de sănătate, organizat într-o instituție de învățământ superior acreditată, potrivit legii;
  3. să fie absolvent al unor cursuri de perfecționare în management sanitar sau managementul serviciilor de sănătate, avizate de Ministerul Sănătății în baza criteriilor de calitate stabilite prin ordin al ministrului Sănătății.
  4. La articolul 176, după alineatul (2) , se introduce un nou alineat, alin. (2.1), cu următorul cuprins: Pe perioada executării contractului de management, managerul persoană fizică are obligația să absolve în primul an calendaristic de la ocuparea funcției și ulterior la fiecare 3 ani, unul dintre cursurile de perfecționare de scurtă durată în management sanitar sau managementul serviciilor de sănătate, avizate de Ministerul Sănătății în baza criteriilor de calitate stabilite prin ordinul ministrului Sănătății”.

Cluj – Napoca, 16 iulie…

După București, clujenii găzduiesc următoarea ”G6”

Iar dacă actuala coaliție de guvernare anti – români a ”înghițit” fără nicio jenă și dezbatere publică ”Planul G6”, am publicat integral fragmentele din Ordonanța de Urgență care se referă la modificarea articolului 176 tocmai pentru ca toți cunoscătorii sistemului medical, fie ei medici, șefi de Secții, directori de îngrijiri, directori medicali, manageri sau membri ai Consiliului de Administrație să știe ce li se pregătește! Mult mai curând decât se așteaptă! Pentru că, pe 16 iulie, la Cluj – Napoca va avea loc întâlnirea decisivă a rectorilor membri ai ”G6” și prin care aceștia vor proceduriza preluarea conducerilor spitalelor clinice. Mai ales a celor care momentan se află în subordinea Primăriilor și Consiliilor Locale sau Județene care au băgat miliarde în modernizarea lor! Pentru că nu toate spitalele din țară stau să cadă! Fiind și administrații locale care au investit sume uriașe în spitalele în care, odată cu adoptarea ”pe șestache” a Ordonanței de Urgență, vor prinde locuri de conducere doar ”Cadrele UMF” avizate de rectorii din ”G6”. De parcă nu ar fi fost de ajuns că, sătui de nenumăratele ședințe și raportări COVID, tot mai mulți șefi de Secții nu mai știu cum să scape de această veritabilă corvoadă birocratică. Sau că remunerația directorilor medicali este mai mică decât cea a subalternilor! Astfel că prin modificarea articolului 176, rectorii din ”G6” pun practic mâna pe controlul spitalelor cu finanțare majoră din PNRR, de la bugetul Ministerului Sănătății sau din cele ale administrațiilor locale!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here